Pyhäinpäivän kynttilämatka Hämeenkyröön

20.10.2020

Vuosia saatoimme otsikoida Kynttilämatka Kirvuun. Pyhäinpäivän bussimatkoja olemmekin tehneet vuodesta 2015 Pitäjäseuran nimissä. Nyt laskemme seppeleen Hämeenkyrössä 31.10.2020 klo 16.15.

Kun pyhäinpäivästä on tullut ns. suuri kirkkopyhä, Hämeenkyrön seurakunta päätti järjestää kaksi vainajien muistotilaisuutta kirkossa, jotta turvasäädöksistä voidaan pitää kiinni. Ensimmäinen alkaa klo 17 ja toinen 18.30. Pitäjäseurassa päätimme, että käyntimme muistomerkillä ja haudoilla on klo 16.15, minkä jälkeen on mahdollista siirtyä klo 17 alkavaan messuun ja vainajien muistotilaisuuteen Hämeenkyrön kirkkoon.

Pyhäinpäivänä 31.10.2020 teemme kynttilämatkan Hämeenkyröön, jossa laskemme seppeleen ja sytytämme kynttilöitä sinne haudattujen kirvulaisten muistomerkille ja haudoille. Samalla muistamme muualle haudattuja omaisiamme ja kirvulaisia.

Kynttilämatka toteutuu yksityisautoin ja yksityisenä kotimaanmatkailuna. Ajomatka esimerkiksi Helsingistä on noin 200 km ja vie vähän yli kaksi tuntia, suurin piirtein sama matka ja aika menee Mäntsälästä tai Orimattilasta, kärköläläisiltä vähän vähemmän.

Matkan varrelle voi sijoittaa mennen tai tullen käyntejä omaisten haudoilla ja Karjalaan jääneiden vainajien muistomerkeillä. Tällöin ajoaika tietenkin pitenee.

Seppeleenlasku ja kynttilöiden sytyttäminen kirvulaisten muistomerkille pyhäinpäivänä 31.10. klo 16.15, Vanhalla hautausmaalla, os. Kappelikuja 6, minkä jälkeen on mahdollista osallistua klo 17 Hämeenkyrön kirkossa alkavaan iltamessuun ja vainajien muistamiseen. Tilaisuuksissa noudatamme turvavälejä ja käytämme kasvomaskeja.

Ystävät, sopikaa keskenänne mahdollisista kimppakyydeistä.

Tiedustelut Kirvun Pitäjäseuran pj. Hannele Inkinen, hannele.inkinen (at) kolumbus.fi tai 050 581 2434.