Kirvulaisten kesäretki Itä-Suomeen 12.-13.8.2023 ILMOITTAUTUMINEN PÄÄTTYY 15.5.

10.2.2023

Ilmoittaudu viimeistään 15.5.osoitteeseen kirvu@kirvu.fi

Perinteinen Kirvu-juhla korvataan tulevana kesänä kesäretkellä Itä-Suomeen, rajan tuntumaan.

TUUHA SIEKII MUKKAA!

Matkasuunnittelut ovat käynnissä, joten tarkkaa aikataulutusta emme pysty sinulle vielä kertomaan. Matkan hinta on n. 200€. Matkaan lähdetään aamuvarhaisella Helsingistä. Matkan varrelta voit hypätä kyytiin Mäntsälästä, Orimattilasta, Lahdesta, Kouvolasta tai Lappeenrannasta, taikka vasta Imatralta. Tai voit liittyä seuraamme omalla autolla liikkuen.
Yövymme Imatran Valtionhotellissa.

Matkan aikana Markku Leporanta kertoo Kouvolan seudun ja Kaakon kulman historiasta, pysähdymme nopeasti Salpalinjalla. Lauantain lounas Lappeenrannassa ravintola Nautiluksessa.

Osa ”juhlasta” pidetään Rautjärven kirkon raunioilla. Juhla jatkuu seuraavassa pysähdyspaikassa Kollaa ja Simo Häyhä museolla, jonne sotatieteiden tohtori, majuri Tapio Saarelainen saapuu kertomaan Häyhästä ja Kollaan tapahtumista. Kuoro- ja yhteislaulua sekä pullakahvit.

Pysähdytään niin lähellä Kirvua kuin mahdollista eli Hiienjärven rantamilla. Ajetaan Imatralle katsotaan Imatran kosken kuohut ja majoitutaan hotelliin. Iltakävelyitä suunnitellaan.

Sunnuntaina ajetaan Ylämaan spektroliittikylän kautta Miehikkälään, jossa tutustumme oikein ajan kanssa Salpamuseoon. Ajamme Haminan kohdalta Kouvolaan ja samoja jälkiä takaisin kuin tultiinkin.

Ilmoittautumiset osoitteeseen kirvu@kirvu.fi, viimeistään 15.5.

Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä puhelinnumerosi ja mist sie nouset kyytiin.

Varausmaksuna veloitamme 20 euroa henkilöltä. Se laskutetaan myöhemmin.

Matkan hinta sisältää bussimatkan, majoituksen aamupaloin, lounaan Lappeenrannassa, kahvit  Salpa-museolla sekä sisäänpääsyn museoon ja sunnuntain lounaan Ylämaan Spektroliittikylässä.

Kirvun Pitäjäseura

PS. Pidätämme oikeudet muutoksiin