Kirvulaisten kesäretki Itä-Suomeen 12.-13.8.2023

10.2.2023

Lähetä ilmoittautumisesi osoitteeseen kirvu@kirvu.fi

Perinteinen Kirvu-juhla korvataan tulevana kesänä kesäretkellä Itä-Suomeen, rajan tuntumaan.

TUUHA SIEKII MUKKAA!

Matkalla on vähintään 2 bussia. Toinen palaa samana iltana takaisin, toinen jää yöpyjien iloksi Imatralle.

Matkasuunnittelut ovat käynnissä, joten tarkkaa aikataulutusta tahi matkan hintaa emme pysty sinulle vielä kertomaan. Matkan hinnaksi muodostunee 200-250 euroa. Se kuitenkin on varmaa, että matkaan lähdetään aamuvarhaisella Helsingistä. Matkan varrelta voit hypätä kyytiin Mäntsälästä, Orimattilasta, Lahdesta, Kouvolasta tai Lappeenrannasta, taikka vasta Imatralta. Tai voit liittyä seuraamme omalla autolla liikkuen. Yövymme Imatran Valtionhotellissa.

Matkan aikana Markku Leporanta kertoo Kouvolan seudun ja Kaakon kulman historiasta, pysähdymme nopeasti Salpalinjalla. Lauantain lounas Lappeenrannassa ravintola Nautiluksessa.

Osa ”juhlasta” pidetään Rautjärven kirkon raunioilla. Juhla jatkuu seuraavassa pysähdyspaikassa Kollaa ja Simo Häyhä museolla, jonne sotatieteiden tohtori, majuri Tapio Saarelainen saapuu kertomaan Häyhästä ja Kollaan tapahtumista. Kuoro- ja yhteislaulua sekä pullakahvit.

Pysähdytään niin lähellä Kirvua kuin mahdollista eli Hiienjärven rantamilla. Ajetaan Imatralle katsotaan Imatran kosken kuohut ja kahden päivän matkalaiset majoittuvat Valtionhotelliin. Iltakävelyitä suunnitellaan. Päivämatkalaiset aloittavat kotimatkan.

Sunnuntaina ajetaan Ylämaan spektroliittikylän kautta Miehikkälään, jossa tutustumme oikein ajan kanssa Salpamuseoon. Ajamme Haminan kohdalta Kouvolaan ja samoja jälkiä takaisin kuin tultiinkin.

Jotta osaisimme varata majoituskapasiteettia oikean määrän ja kalkuloida matkan hintaa, pyydämme sinua ilmoittautumaan jo ennakkoon osoitteessa kirvu@kirvu.fi.

Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä puhelinnumerosi • yövytkö vai palaatko saman päivän aikana kotiin • tuletko yksin kaksin vai kolmisin • mist sie nouset kyytiin.

Varausmaksuna veloitamme 20 euroa henkilöltä. Se laskutetaan myöhemmin.

Tarkempaa tietoa seuraa myöhemmin.

Kirvun Pitäjäseura